Co jeść, aby obniżyć zły cholesterol

Co jeść, aby obniżyć zły cholesterol Oto produkty, które należy spożywać, jeśli w twoim organizmie utrzymuje się za wysoki poziom złego cholesteroli. Ryby, a szczególnie łosoś i tuńczyk. Ryby zapewniają wystarczająco dużo kwasów tłuszczowych omega-3, oraz cholesterolu HDL – czyli substancji niezbędnych do obniżenia stężenia cholesterolu frakcji LDL oraz zmniejszenia ciśnienia tętniczego. Oliwa z oliwek, oliwki i awokado. Nienasycone tłuszcze są dobre dla serca, ponieważ zwiększają poziom HDL wzrasta. Awokado, oliwa z oliwek i oliwki są bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, które obniżają stężenie cholesterolu LDL. Tak często jak to możliwe, należy do gotowania używać oliwę z oliwek. Migdały, pistacje, orzechy włoskie. Migdały zawierają sterole roślinne, które blokują absorpcję cholesterolu. Orzechy są także bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które utrzymują naczynia krwionośne zdrowe i elastyczne. Pistacje są bogate w selen, przeciwutleniacz zapobiegający chorobom układu krążenia. Jabłka. Jedno jabłko dziennie utrzyma cię z dala od lekarza. Jabłka posiadają zarówno rozpuszczalny jak i nierozpuszczalny błonnik, który chroni i oczyszcza tętnice. Brązowy ryż – on także zmniejsza poziom cholesterolu, a oprócz tego jest bogaty w błonnik i magnez.