Dobry i zły cholesterol

Dobry i zły cholesterol Jeśli należysz do osób, które są genetycznie predysponowani do wysokiego poziomu cholesterolu, to pora zmienić dietę. Spożywanie pokarmów, które obniżają poziom cholesterolu, w połączeniu ze zdrowym stylem życia są najbardziej skutecznym sposobem na walkę z cholesterolem naturalnie. Jeśli poziom cholesterolu jest bardzo wysoki, być może musisz będzie brać leki, w celu zmniejszenia jego stężenia. Ale równie ważne jest, aby jeść dietę, która jest zdrowa dla serca i gimnastyki. Istnieją dwa rodzaje cholesterolu w organizmie. Lipoprotein o niskiej gęstości (LDL), czyli zły cholesterol, który osiada na ścianach tętnic, czyniąc je twardymi i wąskimi. To ogranicza swobodny przepływ krwi do serca i zwiększa ryzyko zawału serca. Dobry cholesterol lub lipoprotein o wysokiej gęstości (HDL) przenosi nadmiar cholesterolu LDL z krwi do wątroby w celu jego likwidacji. Wiedząc o tym, należy spożywać pokarmy bogate w cholesterol HDL, a ubogie w LDL. Takim produktem jest owsianka i produkty pełnoziarniste. Przeprowadzone badania wykazały, że ludzie, którzy mają dietę bogatą w produkty pełnoziarniste, są mniej podatni na rozwój miażdżycy tętnic. Całe ziarna i płatki owsiane są bogate w błonnik rozpuszczalny, który zmniejsza ilość cholesterolu wchłanianego przez organizm.